Az ideális kávé!

Megtaláltam! Csökkenti a stresszt és növeli a bevételeket! Nekem bejött! Próbáld ki Te is!

Kattints a képre és kérd az információkat!

vicces_kave.jpg

Forex-Killer

Forex és a "forexezés" közben tapasztalt élményeim, eredményeim most megosztom mindenkivel.

Hirdetések

New eToro HU

Hirdetések

Forex robotok

2008.10.02. 08:03 Miskolci

Nos, egy pár napja nem jegyzeteltem. Ennek az az oka, hogy szinte fel is hagytam az eddigi módszeremmel, mert bár sikeresen üzemelt az eddigi szisztéma is, nem hagytam fel a kutatással. Így találtam rá a Forex Autopilot System-re, ami egy robot. Ez alatt azt kell érteni, hogy a Metatrader 4-be beilleszthető bővítmény, ami helyettünk kereskedik. Kielemzi a diagrammokat és ad-vesz helyettünk. Annira jól teszi a dolgát, hogy szinte le is szoktam a Forex Killer-ről. 100$-os demo számlát nyitottam meg neki szeptember 23-án és tegnap este több mint 1000$ votl már az egyenlegem, úgy, hogy csak délutánonként üzemelt, mert délelött ki volt kapcsolva az otthoni számítógépem. Ez azért fontos információ, mert ennek a robotnak a működéséhez futnia kell a Metatrader programnak, különben egy-egy lezárult pozíció után nem nyitna újat.

Szóval ezt biztos ki fogom póbálni élesben is. Viszont találtam egy pár napja egy abszolút új robotot. Olyannyira új, hogy tegnap jelent meg. Több, mint 8 év alatt egyetlen egy vesztes pozíciója sem volt!!! Az igaz, hogy ez nem termeli olyan gyorsan a profitot, de ha igaz, akkor hosszútávra elképesztő befektetést jelent. Most ezen gondolkodom hogy megvegyem, mert csak limitált ideig lehet megvenni egyszeri vételáron, utána már havidíjas lesz.

A program neve: Forex Autocash Robot

Egyébként ha valakit érdekel a Forex Autopilot System, amivel 1000$-t csináltam 100$-ból 10 nap alatt az megnézheti itt.

Én egyre inkább meg vagyok bizonyosodva róla, hogy a forex-ezésből bizony meg lehet élni, ha okosan és következetesen csinálja az ember.

96 komment

Címkék: befektetés forex forex killer devizatőzsde autopilot forex autocash robot

A bejegyzés trackback címe:

https://forexkiller.blog.hu/api/trackback/id/tr68691966

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sheenka 2008.10.07. 09:09:27

Szia!

A Forex Autopilot-nál pontosan melyik scripttel sikerült elérni ezt a remek eredményt, és milyen devizapáron?

Van már tapasztalatod a Forex Autocash System-el? Már nem lehet megvenni sajnos.

Üdv.
Sheenka

Miskolci 2008.10.07. 09:45:06

Szia sheenka!

A Forex autopilottal a gyári beállításokkal fut a dolog. Egyedul két dolgot módosítottam. Az egyik az a lots, mert mivel alacsony kezdőtőkével kezdtem, levettem 0,1-re az 1-ről. A másik szintén az alacsony kezdőtőke okán a stop loss. Ez alapból nullára van véve, ami korlátlan veszteséget jelent. Erre én beállítottam 150-et (persze ez a metatrader verziójától függ. Nem mindegy, hogy 4, vagy 5 digites. Azaz, hogy 4, vagy 5 tizedesig mutatja a devizapárokat).
Én azt tapasztaltam, hogy az 5 digitessel sokkal jobb eredményeket produkál.
Amúgy a használati útmutató ellenére én nem csak EURUSD devizapárral használom, hanem GBPUSD és USDCHF-el is.
A másik észrevételem, hogy délután munkából hazaérve szintén jobban produkál, mint délelött. És ez már jópár nap tapasztalata. Talán az időeltolódás miatt más gazdasági események történnek, amik befolyásolják a piacot.

sheenka 2008.10.07. 10:25:00

Szia!


Köszönöm szépen a gyors és kimerítő választ! Én még csak most fogok elindulni a forex világába és elég sok oldalt megnéztem már, hogy nem csalás-e ez az Auto Forex téma. Igazábol a Te blogod győzött meg arról, hogy bele kell vágnom. :D

Tudsz nekem ajánlani egy megbízható brókert, mert teljesen tanácstalan vagyok. Az egyszerűség kedvéért Paypallal szeretnék fizetni.

Szerinted 500$-al el lehet/érdemes indulni.

Előre is köszönöm válaszodat!

Üdv.
Sheenka

Miskolci 2008.10.07. 20:49:05

Szia sheenka!

Még nincs tapasztalatom Broker ügyben, mert élesben még nem próbáltam ki. Én egyébként a www.fxpro.com/ oldalra gondoltam, ahol majd megnyitom az élő számlámat. Ahogy megnéztem most, lehet Paypal-lal is fizetni náluk. Persze azért jobb alaposan átolvasgatni az oldalukat információért. Például mennyi a minimális befizetés és a kifizetés hogyan történik. Annak idehén én azért néztem ki őket, mert azt hiszem már 200$-ral is lehet számlát nyitni. Sok helyen legalább 1000$, meg 5000$ kell.
Viszont a demo számlámmal rájöttem, hogy 500$-nál kevesebbel rizikós belevágni.

bplong 2008.10.08. 17:46:09

Szia Mickolci!

Érdeklődéssel olvastam a blogodat, mivel hobbi szinten már Forexeztem, megszereztem az általad használt Autopilot progot és a Metatraderrel kezdtem el. Kérdésem hogy melyik stratégiát javaslod rövid/hosszú távon? A Scalper progok nekem akkora minuszt csináltak, hogy hihetetlen. (természetesen Demo számla) Érdekelnének még más beállítások is, például hogyan lehet megadni hogy 100$al tőzsdézzen és ne az összes számlán lévő pénzzel?
Előre is köszönöm.

bplong 2008.10.08. 19:39:37

Még 1 dolog.. Profit Stream advisor-t használok EUR/USD párra és gyanús hogy szinte mindig negatívban jön ki nekem, mivel alapból nincs beépítve ebbe Lost/Stop, nem tudom hogyan kéne és mennyit beállítani ezzel kapcsolatban. Jelenleg is 3* szállt ki 11$os haszonnal és a továbbra is futó üzletek összértéke -56$, tehát megint veszteséges. Csak egyesével tudok minden üzletre S/L-t belőni akkor viszont nem hagyhatom itt...
Nem tudom használod-e ezt de megköszönném a választ. (ezeket tudom alapból változtatni "Bemenő adatok"-ban:Takeprofit: 10 , Step:30 , Slippage: 3 )

sheenka 2008.10.08. 20:58:17

Sziasztok!

Ez érdekes! Azt hittem csak én bénázok valamit mert a 3000 demo accot 5 perc alatt elvitte a Profit Stream. Gondoltam megnézek egy 100.000$ accot. Na ezt 15 perc alatt nullázta le. Mondjuk tetszik, hogy gyakorta köt üzleteket de akkor már lehetne nyereséges is. :D

A Scalper nekem nem akar tradelni, nemtom miért, csal áll, és tereget némán.

bplong 2008.10.09. 01:00:47

Szia Sheenka!

Látom akkor nem vagyok egyedül, de sztem ez valami beállításbeli kérdés lesz, mert az nem létezik hogy csak veszteséges üzletet köt, statisztikailag is néha illene nyerni, ez pedig zúdítja a negatívokat :D
Profit Stream nekem is elég szépen köti az üzleteket, de alapból itt sem látom a Stop Loss-t. Neked sikerült ilyesmit belőnöd?
Nálam a Scalper Pilot szépen ment, bár rengeteget "hibázik" az is és a Strong Trend Advisor-t is gépre ráeresztve hagytam pár órát, mire visszajöttem -600$-os üzleteim voltak, nem mondom hogy meg voltam elégedve vele...
Volt ami nálam sem ment (pl. Professional Trade system órákig nem csinált semmit 3 különböző devizapárral sem)
Amúgy gyanúsan sok pénzt használ fel, biztos valamit át kell állítani mert ekkora összegeknél ilyen hamar nem mehetne le a pénz.
Miután elmegy a demo kezdőpénzed simán lehet újra kérni valamennyit vagy hogyan működik?

Miskolci 2008.10.09. 15:27:57

Üdv Mindenkinek!

Látom itt elkezdtetek eszmét cserélni. Bevallom, hogy lehet, hogy Ti jobban benne vagytok már a témában mint én, mert van amit nem is értek, vagy nem ismerek azok közül, amiket írtatok.
A Profit stream advisort és a Scalper pilot-ot sem ismerem. Na megyek utánanézek. De ha van róla linketek, akkor megoszthatnátok velem.

Ja, ha elfogy a demo számláról a pénz, egész egyszerűen töröld a számlád és nyiss újat. Legalábbis én így csináltam. Nem találtam sehol feltöltési lehetőséget, ami nem jelenti azt, hogy nincs, de az én favágó módszerem működik. :-)

sheenka 2008.10.09. 16:12:35

Sziasztok!

A számla feltöltése tök egyszerű (az FxPronál demózok) File-> számlanyitás-> next-> next -> finish-> örül.

A ProfitStream siralmas szereplése annál is inkább fura mivel erre azt mondják, hogy a depositod megtartásával lehet szépen, lassan profitot termelni. A 100.000$ 20 perc alatti elszórása nálam nem lassú és nem profit termelés kategória. :D Egyébként ha az árfolyam nem hullámvasút-szerűen megy hanem kitör na akkor vannak gondjai. Ma délelőtt pl: tökre jól ment 3 óra alatt hozott 30%-ot.

Miskolci: ha megtudható az emailcímed akkor írok Neked valamit a kérdésedre.

bplong 2008.10.09. 17:55:32

Sziasztok!

Én sem vagyok benne egyáltalán, a stratégiákat is most kezdtem, de érdekes hogy nagyon gyakran megtart olyan üzleteket, amik már 200$ minuszba megy, egyáltalán nem értem hogy ilyet miért tart meg ilyen hosszú távon, logikus lenne már egy nagyobb esés után lezárni, de nekem nagyon ritkán zár le pl. -10$ os üzleteket, hanem rengeteget vár és csak megy minuszba folyamatosan. Ha itthagyom csinál +10 +30$-okat de amint lemegy egy üzlet nem zárja le, és mivel (úgy tudom) 4 üzlet mehet egyszerre alapból, van hogy mind a 4 minusz és csak gyűlik..

Miskolci a kérdésem még áll.. hogyan tudod megadni hogy csak 100$t használjon és ne a teljes összeget?
sheenka, nekem is írhatnál egy mailt vadiuj85@freemail.hu-ra , sztem nekem is lesz pár kérdésem, ha nem gond:)) Tapasztalatiad is érdekelnek, meg belinkelnék pár screenshot-ot az állásokról amiket csinál, lehet hogy én rontok el valamit de eddig veszteséges...

Előre is köszönöm a válaszotokat!

bplong 2008.10.09. 19:44:15

MIckolci, hozzád lenne még egy olyan kérdésem, hogy ha nem ismered ezeket melyik Autopilotot használod? Ezeket kell olyan "Drag and Drop" szerűen rátenni a grafikonra, de többfajtát is választhatsz.
A 100$ból melyikkel lett 1000$?

Miskolci 2008.10.09. 21:11:35

Szia bplong!

Én a forex autopilot system-et használom.
Egyébként most már 2282$ az egyenlegem. Az ezzel elért egyenlegem látható a blog alján diagramm formájában.

Miskolci 2008.10.09. 21:16:10

Ja, lemaradt egy-két válaszom még.

bplong: a 100$ kezdő összeget egész egyszerűen úgy állítottam be, hogy rákattintottam a választható összeg mezőre és beírtam kézzel. Tehát nem csak a legördülő lehetőségeket lehet választani.

sheenka: az email címem jozsefmiskolci@gmail.com

piper 2008.10.21. 16:15:13

Sziasztok, most telepítettem fel az fxpro metatrader 4-et, olvasom a hozzászólásokat és az automatizálást nem nagyon találom, amiről beszélgettek. Segítsetek légyszi, hogy pontosan ez hol van és hogyan kell használni. Köszönöm előre is...

sheenka 2008.10.21. 21:23:35

Szia Piper!

Először is kell egy robot a Metatrader 4-hez. Ez *.mq4 vagy *.ex4 formátumú. Ezeket kell bemásolni az expert alkönyvtárba. Drag and droppal ráhúzod az aktuális grafikonra a progit, beállítod és megnyomod felül az Expert Advisor gombot. Ennek hatására a grafikon jobb felső részén lévő szomorú arc vidám lesz. Ennyi.

Miskolci 2008.10.22. 06:53:14

Szia Piper!

Sheenka kommentjéhez még annyit tennék hozzá, hogy ilyen robotokat általában pénzért árulják. Igazából én még csak ilyennel találkoztam, de most hogy belegondolok, nem is kerestem rá ingyenes forex robotokra. Ki tudja, talán vannak?
Én a Forex Autopilot Systemet használom például:
clickread.forexrobot.hop.clickbank.net/

piper 2008.10.22. 10:57:19

Értem, a vétellel nincs is gond, ahogy látom 400 USD az ára. Megbízhatónak tartjátok akkor ezt, mert akkor megvenném, csak bizalom hiány van még egy kicsit iránta. AZ autocash elfogyott. :)
Köszönöm a segítségeteket!
Szép napot

Miskolci 2008.10.22. 11:50:07

Szia piper!

Nehogy megvedd 400$-ért! 87$-ért a Tiéd lehet. Elárulok egy kis trükköt. Ha elmész erre a linkre:
clickread.forexrobot.hop.clickbank.net/
És egy pár másodperc után kilépnél róla, beugrik egy felugró ablak, amiben közlik Veled, hogy most egy egyszeri kedvezményt kapsz, ha most megveszed. Így 87$-ba kerül csak. Azt viszont elárulom, hogy akárhányszor ellátogathatsz az oldalukra, mindig megkapod ezt az "egyszeri" kedvezményt. :-)

Egyébként ahogy én nézegettem az autocash-t, az igen hosszútávra volt jó, vagy igen nagy kezdőtőkével (milliós nagyságrend), ahhoz, hogy jó pénzt hozzon.

_Raveman 2008.10.29. 20:03:05

Kedves Metatraderesek!

A www.forexmt4.com oldalon találatok rengeteg ingyenes letölthető expert adevisort. A championship.mql4.com/ -n pedig egy verseny zajlik kinek az ea-ja ér el jobb eredményt érdemes megnéznetek.

Miskolci 2008.10.30. 07:59:40

Szia _Raveman!

Te próbáltad már valamelyik ingyenes ea-t? Van tapasztalatod valamelyikkel?

_Raveman 2008.10.30. 09:06:21

A hagyományos elemzést részesítem előnyben ,de fél szemmel mindíg nézem hátha ráakadok olyan kis lehetőleg 0.01 lottal dolgozó ea-ra ami ha nem is túl nagy hozamot de azt stabilan hozza.

Miskolci 2008.10.30. 10:47:07

És találtál már ilyet?

raptor_ 2009.01.11. 12:35:34

sziasztok.

szeretnék kérni egy kis segítséget az induláshoz.
MetaTradert feltelepítettem, betöltöttem a ForexAutoPilot scriptet...

főleg a programok beállításában és az account beállításban szeretnék segítséget.

minden segítséget előre is köszönök.

raptor_ 2009.01.11. 12:37:33

hi.

ez a 87 dollár ez egyszeri, vagy havi díj?

Miskolci 2009.01.11. 16:54:45

Szia raptor!

A 87$ csak egyszeri, nem havidíj. A telepítésnél pedig írd meg mi a probléma!

raptor_ 2009.01.11. 17:43:28

telepítés lemegy rendesen, bemásolom a kellő helyre az .ex4 filekoat... eddig ok.

demo gondolom nem megy ilyenkor, legalábbis nekem nekem nem kereskedik.

csináltam két demo accountot is, ebből egyiket majd aktiválom.

van néhány Expert Advisor-om... melyiket használjam? ForexAutoPilot, MACD Sample, NFP_Pilot, ULTRA_TREND....

a teszterrel szarakodok, de elég sok relációhoz nincs adat... szóval kicsit még zavaros. :)

Miskolci 2009.01.11. 18:40:10

Hello!

Hétvégén nem megy semmi a forex piacon, úgyhogy csak holnap várj tőle akciókat. Egyébként a ForexAutopilot robotot használd. A MACD az alapból benne van a metatrader-ben, de nem ismemer, nem használom. Az ultratrend az nem robot, hanem indikátor. Néha elég használható, de én arra sem álltam rá. Azt nem is ugyanoda kell másolni, mint a robotokat, hanem az experts-en beül az indicators mappába. Az NFP az csak havonta egyszer működik, amikor az usa-ban bejelentik a havi munkanélküliségi adatokat. De azt Neked kéne beírnod neki, hogy melyik nap hány órakor. Én ezt sem használom.

raptor_ 2009.01.11. 18:45:33

értem...

már csak egy live account kell és hogy azt hogyan tudom feltölteni.

amit eddig találtam, nem fogad el kártyát, vagy paypal-t... ez elég gáz.

a forextrade oldalán ugyan létrehozott nagy nehezen egy accountot, de feltöltésről szó nincs, ráadásul az ellenőrző e-mail hiába jön meg, a benne lévő link nem él. http404.

eddig nekem az jött le, hogy levettek 90 dolcsival egy olyan programért, amit máshol ingyen letölthetek... persze lehet, hogy ez nem így van, csak annak látszik, de akkor jó lenne, ha működne is. most nem konkrétan a kereskedésre gondolok, hanem arra, hogy egy élő accounttal lehessen belépni, amin látom, hogy van feltöltött pénzem és már csak a nyitásra várok...

valamit tuti én cseszek el...

raptor_ 2009.01.13. 08:36:13

tudtok ajánlani olyan brókert, céget, ahol MT4-et támogatnak és nemkell több ezer USD/EURO befizetéssel kezdeni?

raptor_ 2009.01.13. 19:47:44

kipróbáltam 3 féle robotot, mindegyiket különböző beállításokkal is, párhuzamosan 8db demo accounton.

30 órásműködis után:
500 dollár tőkével mindegyik pozitívan zárt 800-1400 dolláron.
1000 dollár tőkével 1800-2800 között zártak.
100 dollár tőkével mind bebukott 40-60 veszteséget.

az autopilot szerepelt a legjobban. ez hozta a legtöbb hasznot illetve ez bukott a legkevesebbet.

a robotok teljesen magukra voltak hagyva, semmit sem jelentett a lots és a digit állítás. gyakorlatilag fillérre ugyanazt hozták.

most is megy mindegyik, pénteki zárásig folyamatosan hagyom őket, míg el nem buknak mindent... :)

raptor_ 2009.01.14. 00:03:35

beizzítottam másik két gépen is ugyanazokat a robotokat ugyanolyan beéllításokkal, de más cég kliensein, mindegyik MT4.

már a grafikonok értékei is eltérnek, mozgásuk itánya is gyakran eltér... ez a demo számla miatt lehet?

1. 20% profit
2. 64% bukta
3. nem köt
4. 1 kötés, nyitott

:)

majkulnajt 2009.11.19. 11:17:52

Helló.Megvettem a megadroidot tegnap,telepítettem,beírtam a receipt kódot,ellenőrizte magát,de azóta semmit nem csinál.Tudna segíteni valaki,hogy ilyenkor mi a teendő?
Előre is köszönöm.

Miskolci 2009.11.19. 11:21:37

@majkulnajt:
Hello!
Ha a jobb felső sarokban mosolyog a fejecske, akkor csak várnod kell. Azt tudni kell, hogy csak este működik, napközben nem, mert a mi időzónánk szerint az éjjeli órákban zárva tartó piaci időszakban működik.

Skilly Willy 2009.11.19. 18:10:19

Üdv. mindenkinek. Eddig tőlem is távol álltak a robotok, de mostmár csak kíváncsiságból is kipróbálnék egyet. Az eddig hsz-ek alapján az autopilot-ot és a megadroidot ajánlották legtöbben. Melyiket érdemesebb letölteni/megvenni?

Miskolci 2009.11.19. 18:47:03

@Skilly Willy:
Én az autopilot-ot nem ajánlanám, viszont a MegaDroid-ot, vagy a FapTurbo-t igen. A MegaDroid lassabb, de biztosabb.

Skilly Willy 2009.11.19. 21:44:39

Köszi a választ! Az autopilotot akkor ejtem, viszont megtaláltam a megadroidos eredményjelződ, és hát szeptember óta 16 pip et szedett össze... itt inkább a lassabbon van a hangsúly, mint a biztoson (habár az is látszik hogy nagyon egyenletesen termel, nincsenek nagy kilengések.) Viszont a legutóbbi beírásod szerint a FAP turbo most a csúcs... Lehet hogy mégiscsak arra neveznék be. Arról esetleg nincs eredménykimutatásod az elmúlt hónapkora?

Skilly Willy 2009.11.19. 21:49:51

Ja, a megadroid és fapturbo robotokra kötelező jelleggel elő kell fizetni, nem lehet őket csak úgy ingyen letölteni ugye?

Miskolci 2009.11.19. 22:00:13

@Skilly Willy:
Nem jól látod. A MegaDroid nem 16 pip-et csinált, hanem 16$-t. Nem mindegy. Ha megnézed a kimutatást, akkor ott láthatod, hogy 60 pip-et csinált.
A 16$ ugyan nem sok, de ha azt vesszük, a 100$ sem az, amiből gazdálkodott.
Ha azt vesszük a két és fél hónap alatt majdnem annyit kamatozott, mintha egy évre egy bankba raktam volna.
Ráadásul most jöttem rá, hogy november 4-e óta nem küldi az adatokata számlámról a rendszer, mert újratelepítettem a metatradert. Szóval a kimutatás csak 4-éig mutatta. Most megcsinálom, hogy frissítsen.

Egyébként én azt mondom, hogy megéri megvenni eredetiben a robotokat. Ha kalózmásolatot használnék, nem kaptam volna meg a 49-es verziót a FapTurbo-ból és akkor még egy régivel szenvednék rossz beállításokkal, kevesebb devizapárral.

Ha érdekel további eredménylista, akkor iratkozz fel a jobb felső sarokban tagnak és hetente kapod majd az eredményeket.

Skilly Willy 2009.11.19. 22:15:04

@Miskolci: Értettem főnökúr, máris íratkozok. :) köszi a választ.

Egyébként mióta teszteled a fapturbót? mert ez a hsz halom is egy csúcsszuper 100$ ból 1000$ -t csináló robot ajánlásából nőtte ki magát, amit most, a kommentek végén meg már nem is ajánlsz... Ez mivel megbízhatóbb?

Skilly Willy 2009.11.19. 23:05:59

Még két kérdés a robotokkal kapcs. Az egyik, hogy mekkora spreadekkel dolgoztok általában? Mert láttam, hogy a fapturbo sokszor akár 5 pipenként realizál, így egy 2-3 pip es spread máris elviszi a profit jelentős részét..

A második kérdés, hogy a megadroidnak meg fapturbónak mennyi a reális ára? Mert olvastam olyat előző hsz ekben, hogy akár töredékáron is hozzá lehet jutni (valami akciót kínál fel a gép)

Köszi előre is.

Miskolci 2009.11.20. 07:48:48

@Skilly Willy:
A Spread-ek brókerfüggő dolgok. Természetesn olyan brókert kell keresni, ahol minél alacsonyabbak. A FapTurbo-ban van egy paraméter, ami a maximális spread-et jelöli. Ha ennél nagyobb a brókernél a spread, akkor ott nem kereskedik. Ezek az értékek alapból 6-ra vannak állítva. Igaz, át lehet állítani, de szerintem nem érdemes.

A robotok ára? Nem igazán értem, hogy mit értesz reális ár alatt. Van egy ára, amennyit az eladó megad. Ha bárhol töredék áron árúlják, akkor ott biztos nem eredetit kapsz, hanem valami törött verziót. Ahhoz persze nem garantált a megfelelő működés sem, mert egy frissítés után akár működésképtelenné is válhat.
Sok levelet kaptam már, amiben abban kértek segítséget, hogy miért nem megy a robotjuk és eddig mindig ez volt az oka.

Miskolci 2009.11.20. 07:54:12

@Skilly Willy:
A FapTurbo-t megjelenése óta tesztelem. El kell ismernem, hogy bizony volt, hogy én is szüneteltettem a használatát. Igaz ez bróker problémák miatt is volt. De az új verzióval 100%-ban meg vagyok eddig elégedve. Október 21 óta indítottam el ezt a verziót és zsinórban nyer. Persze ez nem jelenti azt, hogy ez mindig is így lesz a jövőben is, de most jó.
Az Autopilot megcsinálta az 1000$-t a 100$-ból, de aztán később el is bukta. Aztán megint nyert. Igazából nem győzött meg 100%-osan, hogy rá merjem bízni a pénzem. Meg ugy gondolom, hogy kisebb egyenlegű számlákra nem szabad ráereszteni. Nekem pedig csak kisebb számlanyitásra volt lehetőségem.
De egyébként a héten újra elkezdtem demón tesztelni a kíváncsiság kedvéért. Erről is megy majd a heti riport.

Skilly Willy 2009.11.20. 08:43:46

Olvasgattam a FAP turbóról a neten, nagyon sok a negatív komment, persze lehet hogy csak a brokercég miatt. A másik, hogy rengeteg féle paramétert találtak már ki az emberek hozzá, mindenki keresi a "grált". Te alapbeállításokkal dolgozol?

Miskolci 2009.11.20. 09:00:09

@Skilly Willy:
Igen. Gyári beállítások, kivéve a kockázati szint. Azt USDCAD-on magasabbra vettem. Ez annyit jelent, hogy a pozikat magasabb lot mérettel nyitja, azaz bevállalósabb vagyok rajta. Ha még jó ideig ilyen jól teljesít, akkor a többi páron is feljebb állítom talán.

majkulnajt 2009.11.20. 11:27:44

Helló.
Lenne pár kérdésem:
-A megadroid az aktiválást követően mennyi idő múlva "indult"be?Mosolyog a fej,analyzing market,stb...Pedig kifizettem a pénzt,meg az átutalási ktg-et is,tehát nem másolatom van,és ez egy kicsit bosszantó.
-Lehetséges másik robottal együtt használni egy időben más más devizapárral?(pl.profit stream advisor)
-A profit stream advisornál lehet változtatni azon,hogy a növekvő tőkével együtt ne növelje az áttétet?Mert sajnos ilyenkor veszti el egykettőre a pénzt.Ahogy észrevettem,kisebb tőkénél(200dollár) kevesebbet nyit,akkor valamivel biztosabb,viszont 1000dollár környékén már egyre mohóbb lesz,és ekkor viszi el a pénzt....:-(

Miskolci 2009.11.20. 11:37:49

@majkulnajt:
Nekem a legnagyobb "hallgatási" ideje kb. két hét volt. Azt lehet mondani, hogy átlagban hetente 1-3 pozit nyit.
Esetleg nézz be a metatrader-ben alul a napló fülecskére, hogy ír-e valami hibaüzenetet. Például az is lehet baj, hogyha nincs elég pénz az egyenlegen a lotmérethez képest. Bár azt hiszem ilyenkor a charton is írja hogy not enough money.

Egy számlán használhatsz több robotot is más-más chart-on.

A profit stream advisor-t nem ismerem, így nem tudom milyen beállítási lehetőségek vannak benne.

majkulnajt 2009.11.20. 11:44:50

Köszönöm a segítséget.
Amúgy neked mennyi idő után kötött először?
Az autopilotot leszedtem ingyenesen,és működik néhány robotja,csak az nem mindegy,hogy nem a legeredményesebben.Eddig a profit stream-et és az expert profit advisort próbáltam.A profit stream-nél nincs stop loss,azt sajna nekem kell beállítani,és ahogy írtam,az áttétet is növeli idővel 0.1,aztán 0.2,0.4,0.8,1.6 stb na itt már pillanatok alatt elviszi a manit.
Egyébként a párszáz dolláros demószámlán nem is vártam hogy a megadroid alkosson valamit,mert ki írta,hogy not enough money,de a nagyobb marginszintűeknél még nem csinált semnmit,hát akkor várok tovább...

Miskolci 2009.11.20. 11:54:33

@majkulnajt:
Már nem emlékszem, hogy mikor kötött először, de egy pár napon belül biztos, mert nem emlékszem csalódottságra az indulásnál. Akkor biztos emlékeznék rá, ha gond lett volna.

Az autopilot-ból akkor neked egy nagyon régi verziód van, mert már több mint egy évvel ezelött is csak egy robot volt benne plusz két kisebb ajándék. Szóval a Te verziódhoz nem tudok mit hozzáfűzni, mert nem ismerem őket. Mindenesetre az elgondolkodtató, hogy miért vették ki őket a gyári csomagból. Talán nem is olyan jók?

Ha a droidnál not enough money üzeneted van, akkor ott ne is várjál kötést, mert nem lesz. Nézd meg a lot méretet, ami be van állítva és vedd a a lehető legkisebbre!

majkulnajt 2009.11.20. 12:19:59

Ja értem.
Lehet,hogy azért vették ki őket,mert sztem elhamarkodottak voltak a kötéseik.Aztán a fene tudja,annyira nem értek hozzá.
A lot méretem 0.1.
A számlanyitásnál 1:200,és 1:500 beállításokkal indítom a számlát.
Ahogy észrevettem,a megadroid nem a legszaporább robot,oda erősebb kezdőtőke kellhet.
És mi a véleményed a pénzvisszafizetésről?
Megbízható?

Miskolci 2009.11.20. 12:50:27

@majkulnajt:
Nekem is 0.1 a legkisebb lot méret és azzal vígan működik a MegaDroid 100$-ról is az IBFX-nél. Bár nem emlékszem, hogy milyen áttétellel nyitottam.

Pénvisszafizetésnél a brókerre gondolsz? Még egyenlőre aZ IBFX-nél nem vettem ki pénzt.
A Liteforex-től viszont már többször is vettem ki annak idején és nem volt semmi probléma.

majkulnajt 2009.11.20. 13:00:45

A megadroid pénzfisszafizetésre gondolok,ha nem vagyok elégedett.
Bár eddig nem hallottam sok rossz véleményt arról,hogy visszakérték volna a pénzt.
Én az eforexnél vagyok amúgy.Itt nincs alapban metatrader,de áthelyezhetem a pénzemet mt4-re.
Azt mondták a brókerek,hogy a fxcm metatrader(ahova megy a pénzem)nem megbízható,lassú,meg néha fals adatokat ad,és nem ajánlják a robot használatát,mert becsapja azokat.
Aztán van még egy gond:Ha az fxcm mt4-nél nyitok demószámlát,nem tudok hozzáférni,felh.nevet és jelszót kér,amit eddig nem tapasztaltam egyik korábbi mt4-nél sem.Erről mi a véleményed?
Ha gondolod,szedd le az fxcm-es mt4-et,és próbáld meg.Kíváncsi vagyok mire jutn
ál vele...

Miskolci 2009.11.20. 13:06:53

@majkulnajt:
A pénzvisszafizetés probléma nélkül működik. Valóban vissza lehet kérni és vissza is kapod, ha úgy döntesz.
Az fxcm-et csak demózásra használom. Azon is fut a FapTurbo.
A felhasználónév és jelszó nem gond. Nyomj egy cancel-t és utána nyiss egy új számlát. Azzal már simán menni fog.

Skilly Willy 2009.11.20. 13:28:24

Nekem azonnal adott jelszót meg felhnevet installáláskor az fxcm mt4. A probléma nem ez, hanem hogy nem tudom megvásárolni a fapturbót, mert hogy állandóan hibaüzenetet kapok. Majd felhívom a clickbankot nemsoká, aztán érdeklődöm. Én a fapturbót 3 számlán fogom futtatni 1 hétig, aztán jövő hét végén megnézem hol mennyire jutott. Az egyik számla az fxcm mt4 lesz, standard account, a másik a GFT nél, a harmadik pedig a Collective FX. Ja, az is problémát jelent, hogy nem tudok több metatradert megnyitni egyszerre.

Miskolci 2009.11.20. 13:45:19

@Skilly Willy:
Melyik oldalon próbáltad megvenni a FapTurbo-t? A hivatalos oldalon? Ha itt a blog jobb felső sarkában lévő reklámra kattintasz, akkor oda jutsz.
Ha onnan sem sikerül, akkor írd meg, hogy mi a hibaüzenet, hátha tudok segíteni.
A www.forex.profikezdo.hu oldalon van egy kis segítség a vásárláshoz. Igaz ott a MegaDroid-ot találod meg, de teljesen hasonló a FapTurbo is.

A másik lényeges dolgo, hogy nem tudod egyszerre 3 számlán futtatnia FapTurbo-t. Ha megveszed, akkor egyetlen egy éles számlára tudod feltenni és demózni is egyszerre csak egy számlán lehet vele. Természetesen a demó aktiváló kódot korlátlan számban újra lehet generáltatni, hogyha más brókernél is ki akarod próbálni, de akkor a régi nem fog működni. Az éles számlát viszont nem is változtathatod meg. Ha mégis át akarsz menni más éles számlára vele, akkor el kell küldened a régi számla megszüntetési papírjait. Vagy veszel mégegy licenszet, ami kicsit olcsóbb az eredeti árnál.

Skilly Willy 2009.11.20. 14:27:57

@Miskolci:

Az eredeti oldalon vásároltam. Valószínű a Hungaryval volt a baj, mert amint beírtam hogy United States, már tudtam is fizetni a magyar EUR alapú K&H kártyámmal.. :)

Miskolci 2009.11.20. 14:32:38

@Skilly Willy:
nem mellesleg így megúsztad az adót is.

Skilly Willy 2009.11.20. 15:13:15

éljen! Közben olvasgatom a fapturbo guide-ot, és írja, hogy péntekenként egyáltalán nem nyit pozit, és hogy vagy scalperek vagyunk, vagy a long run-ban veszünk részt, a kettő együtt nem megy. Azt mondjuk nem értem miért reklámozzák hogy 24/5 ben kereskedik, ha pár sorral feljebb leírják hogy csak (nekünk) éjszaka dolgozik, mert olyankor nem jönnek ki adatok.

Miskolci 2009.11.20. 15:16:26

@Skilly Willy:
Maga a forex piac az, ami 24/5-ös.
Az hogy vagy scalper, vagy long run, az egy chart-rea értendő. Tehát neked mehet 4 scalper és egy long akár. Long-ot csak eurusd-n lehet és azon nem is lehet scalp-er módban menni. Ugyanígy a többi devizapáron meg nem lehet long run módban menni.

Skilly Willy 2009.11.20. 15:25:33

@Miskolci: Na de várjál, a guide azt írja a 14. oldalon: "FAPTURBO will analyze the market and trade for you 24/5, even when you are asleep or away!" Előtte viszont, a 6. oldalon az van írva: "It trades during a period when the market is both stable and predictable (night time GMT). By default scalper strategy does not make any trades during the day time (GMT) and does not trade on Fridays, when the market is too unpredictable."

Habár itt a by defaulton lehet a hangsúly :)

Miskolci 2009.11.20. 15:32:36

@Skilly Willy:
Igazad van. Az eleje inkább amolyan marketing duma. Egyébként én azt mondom, hogynem érdemes az általuk megadott időintervallumon kívül kereskedni.

Skilly Willy 2009.11.20. 22:06:06

A hétre véget ért a kereskedés, úgyhogy gondoltam én is közzétenném a fapturbo eredményem :) Ma (11.20.) 16:05 kor került először aktiválásra a fapturbo robot egy FXCM MT4 standard számlán, este 22 óráig 103 pipet szedett össze az alapbeállítások nagyon kis mértékű módosításával. A módosítások a következők voltak: pénteki napi kereskedés engedélyezése, kereskedés engedélyezése nap közben is. Eddig meg vagyok vele elégedve :)

endre1986.mt4live.com/

Jó hétvégét mindenkinek. SW

Skilly Willy 2009.11.21. 14:33:00

Valaki előfizetett már a FAP Turbo Expert Guide-ra? Ez egy FAP Turbo teljesítmény-optimalizáló segédlet, egyszeri 77$-os költsége van, ez egy online adatbázis, ami a mindenkori piachoz igazított beállításokat mutat. Ha valaki már megvette, szívesen meghallgatnám a véleményét.

majkulnajt 2009.12.05. 00:24:15

Helló ismét.
Most olyan kérdésem lenne,hogy hogyan tudom visszaigényelni a Megadroid árát?
Mert kicsi az alaptőkém,és egy hónap alatt én is kereskedek annyit,amennyit a Megadroid .
Inkább a FapTurbóra ruháznék be...
Köszi

jboros 2009.12.10. 11:08:51

Sziasztok !

Mint kezdő, nagyon örülök hogy rátaláltam erre a blogra remélem az alábbi problémám megoldásában valaki talán tud segítséget nyújtani. Mivel maga a megadroid támogatás nem válaszolt még ezidáig !
Megvásároltam 2 nappal ezelőtt a MegaDroidot a kézikönyv szerint telepítettem, úgy hogy már nekem van egy létező LiteForexnél SigTrade rendszerem.
Sajnos nem működik... Arra már rájöttem hogy a telepítésnél van probléma, mégpedig a két telepítő fájl ( dll, ex4 ) mellett kell lennie egy MegaDroid parancsikonnak - ahogy értelmeztem a telepítő leírást- na ez nekem nincs... Hol találom meg ezt ???
Mivel magát a telepítési folyamatot végig csináltam a SigTraderben a droid mosolyog de az ügylet indításakor nem kezeli a számlaegyenleget ??? Illetve csak 1 ügyletet köt és lezár, újbóli indítást kér !

Miskolci 2009.12.10. 11:37:17

@jboros:
Szerintem valamit félreértelmezhettél, mert csak két fájlból áll a droid. a dll és az ex4. Ezeket a megfelelő mappákba kell bemásolni.
Ha mosolyog a fejecske, akkor minden rendben van.
Én nem értem, hogy mit értesz az alatt, hogy nem kezeli az egyenleget az ügylet indításakor? És hogy újboli indítást kér.
A droid magátol nyit "ügyletet" és magától le is zárja. Naponta maximum 2 ügyletet csinál. Azt tudni kell róla, hogy csak éjjel működik és addig folyamatosan futtatni kell a metatrader-t. tehát nem kapcsolhatod ki a gépet.

jboros 2009.12.10. 17:48:29

@Miskolci:
Tehát ha jól értelmezem az M1 állományt letöltöm és a paraméteri adatokat megadom, elindítom és nekem csinál 2 kötést és leáll. Újbóli indítást kér tőlem. Akkor ez normális ???

A demo verzióban az egyenleg ( 10000USD ) az az ügylet nyitásakor- és amikor befejeződik változatlanul áll. Azaz azt nem értem, hogyha a jelentésben megnézem a termelt profitot az hogy kerül a 10000USD-hez ??? Vagy erre vonatkozólag még valamit be kell állítani a SigTrade programban, vagy nekem kell valahogy manuálisan vezetgetni a pénzegyenlegeket ???
Előre is köszönöm a segítségedet.

Miskolci 2009.12.10. 18:24:07

@jboros:
Húha. Megmondom őszintén nem értem, hogy miről írsz. Talán sejtésem van. De nem vagyok benne biztos. Azt hogy érted, hogy letöltöd az M1 állományt? Backtest-et akarsz csinálni? És itt kell mindig újraindítanod?
Mert ha nem backtest-ről beszélsz, akkor fogalmam nincs.

Az egyenleget természetesen magától kezeli a program. De a droid is magától dolgozik nem kell újra meg újra indítani. Csak annyi, amit korábban írtam, hogy csak abban az esetben működik, ha fut a metatrader. Tehát nem léphetsz ki belőle, nem kapcsolhatod ki a gépet estére.

jboros 2009.12.10. 18:57:17

Hát mostmár lehet hogy nem értem az egészet. Tehát a telepítési útmutatóban kéri hogy indítsam el a SigTrader rendszeren a stratégiai tesztert, ott állítsam be az expert tulajdonságokat F2-vel az M1 EUR/USD árfolyam letöltését végezzem el, majd a tesztert startoljam. Ez nekem szépen elindul-és köt is, de a számlaegyenlegemet nem mozgatja hozzá.
Akkor mostmár azt szeretném megkérdezni hogyha nem itt kereskedik a Robot akkor hol ??? Illetve akkor mit kell még elvégezni ahhoz hogy működjön ??? Előre is köszönöm a segítségedet.

Miskolci 2009.12.12. 19:29:19

@jboros:
Nos, amit leírtál az az úgynevezett backtest, azaz a robotot lehet tesztelni a múltbéli események alapján. Ez nem a kereskedés maga.
A kereskedéshez telepíteni kell a fájlokat a megfelelő mappákba. Ekkor megjelenik a metetrader-ben a robotok között a MegaDroid is és ezt rárakhatod az EURUSD chart-ra. Ha a beállításoknál megadod a clickbank-os order number-ed a receipt code sorban és bekapcsolod az expert advisor gombot, akkor elvileg mosolyogni fog egy fejecske a jobb felső sarokban. Ez azt jelenti, hogy működik a robot. Innentől kezdve a robot automatikusan kereskedni fog, de csak éjjel és csak bekapcsolt számítógéppel a futtatott metatrader-rel.

silverstar 2009.12.13. 15:47:32

Szeretném kipróbálni demóban valamelyik jól működő robotot.Van erre lehetőség,vagy csak akkor ha megveszem az éles robotot?Az előzőekben olvastam,hogy korlátlan demó,és egy élőn lehet futtatni,ezért gondoltam talán lehetséges hogy valaki elküldené a demó verziót. Köszi!

Miskolci 2009.12.13. 16:16:01

@silverstar:
A korlátlan azt jelenti, hogy korlátlan alkalommal teheted át más és más számlára demózni, de egyszerre csak egy példányban. Szóval maximum egy időben csak egy demó és egy éles számlán futtathatod. Szóval nem lehetséges, hogy mástól kérj egy demót. Főleg mert azokhoz is minden alkalommal aktiváló kulcsot kell generálni a tagsági oldalon.
Szóval elvileg demózni is csak vásárlás után tudsz.

silverstar 2009.12.13. 16:43:05

Ha meg kell venni,akkor csak neten keresztül lehet?Még soha nem vásároltam így,mi a pontos menete?

silverstar 2009.12.13. 16:51:21

@Miskolci: Köszönöm,akkor muszáj lesz megvenni csak az a baj,hogy soha nem vettem még így semmit,és nem sok bizalmam van hozzá.

Miskolci 2009.12.13. 17:18:42

@silverstar:
Kell hozzá egy bankkártya, ami alkalmas internetes vásárlásra. Egyébként nem kell tartani a vásárlástól. Én már vettem jópár dolgot így. Persze nem mindegy, hogy mit és hol, de ezeket a robotokat nyugodtan meg lehet venni. Sőt, ha nem tetszik, még vissza is lehet kérni a pénzt, mert van rá pénzvisszafizetési garancia. Ez is biztos működik, mert volt, amivel kapcsolatban én is éltem ezzel a lehetőséggel.

Egy kis segítséget találsz itt is:
www.forex.profikezdo.hu

silverstar 2009.12.13. 17:33:22

@Miskolci: Köszike. Ha megvásárolom,akkor a gépre küldenek valamit,vagy postán cd-t? A demó után az éles számlát hová kell befizetnem?

silverstar 2009.12.13. 20:11:25

HA most megrendelem akkor mikor lehet kezdeni a demózást?

silverstar 2009.12.13. 20:18:29

@Miskolci: TE melyiket ajánlanád,a/megadroidot/,vagy a/fapturbót/? Egyébként köszönöm a linket,elolvastam és most már kezdem érteni a dolgot.

Miskolci 2009.12.13. 20:49:46

@silverstar:
Ha most megveszed, akkor holnaptól már tesztelheted is. Azért csak holnaptól, mert hétvégén nincs nyitva a forex piac.
Amúgy én mind a kettőt tudom ajánlani. A blog jobb felső részén láthatod a két robot élő számlán nyújtott teljesítményét. Ha rákattintasz valamelyikre, akkor részletezve is megnézheted.
Amint látod, én mind a kettőt használom.

silverstar 2009.12.14. 12:55:34

@Miskolci: Sajnos rá kellett jönnöm,hogy az én kártyám nem alkalmas vásárlásra / OTP /. Légyszíves írd meg, hogy van valami más mód is a fizetésre,esetleg számlára ráfizetni? Mi az a palypal? Köszi

Miskolci 2009.12.14. 15:35:01

@silverstar:
Hát sajnos nem lehet másképp, csak bankkártyával, vagy paypal-al. De sajnos a paypal-on keresztül is csak bankkártyával lehet fizetni.
Hát igen, az ameriakiaknak természetes, hogy mindenkinek van credit card-ja.

silverstar 2009.12.14. 16:18:10

@Miskolci: Mindenesetre nagyon szépen köszönöm az eddigi segítségedet.Valamit csak kitalálok. Az a baj,hogy a legtöbben akinek van kártyája nem fizeti ki helyettem hiába adom neki felárral, mert fél attól,hogy utána lenyúlják a pénzét.

Miskolci 2009.12.14. 16:40:04

@silverstar:
Annyit kell még tudnod, hogy nehogy kellemetlen meglepetés értjen, hogy az árak nettó árak a robotok honlapján. A vevő országától függően jön még rá áfa is.

silverstar 2009.12.23. 19:09:18

BÉKÉS, EREDMÉNYEKBEN GAZDAG BOLDOG ÚJ ÉVET KÍVÁNOK MINDENKINEK.

Plutoka 2010.02.08. 21:02:42

Ismertek olyan robotot, ami megbízható és nem csak esténként (GMT) kereskedik??
Nekem megadroid van és szeretnék előre lépni.
Köszönöm előre is!

PR007 2010.02.08. 21:41:35

@Plutoka:
A Fapturboban be lehet állítani a nappali kereskedést is, de alapvetően a robotok az ázsiai nyugodt kereskedésre vannak "máretezve".

PR007 2010.02.08. 21:42:30

"méretezve"
Bocs, elütés.

Plutoka 2010.02.09. 07:26:43

@Ruiz: Köszönöm az infot!
A fapturbo-rol elegge megoszlanak a velemenyek. Megbizhato??
Esetleg megadroidta van valakinek parameterezesi infoja?? En ket napja vettem es mukodik, de meg nem kereskedett semmit. Alapertekekkel hagytam kiveve a Risk levelt alitottam at 0,1-rol 1,0-ra es a S1 es S2 referencet valtoztattam meg. De ez igy nagyon lassu vagy valami nem megy. Pedig mosolyog a fej a jobb felso sarokban.

Miskolci 2010.02.09. 13:47:52

@Plutoka:
A Fapturbo igen szeszélyes tud lenni. Most épp a vesztős korszakát éli. A MegaDroid-nál előfordul hogy akár egy hétig semmit nem csinál. (nekem eddig két hét volt a csúcs).
Nem vagy egy kicsit bátor a risk 1-re állításával? :-)
Egyébként lehet, hogy ez a gond. Volt már másnál is olyan probléma, hogy 1-nél nagyobbra állította a risk-et és nem csinált semmit a robot. Én momentán 0,3-on használom.

Skilly Willy 2010.02.09. 16:58:05

Az 1-es risken én is nagyot néztem... Sok lesz az kezdésnek :) Először teszteld le picibe aztán ha jól megy növelheted, de sose nézd meg a víz mélységét két lábbal :)

Plutoka 2010.02.09. 19:47:16

Akkor már csak egy kérdésem lenne, hogy lehet heti pár százalékokat csinálni, hogy ha napokig sőt 2 hétig nem csinál tranzakciót a robot.
Mivel lehetne párosítani a megadroidot??
Demo számlával is kéne tranzakciókat mutatnia??

Koszonom elore is valaszotok.

Miskolci 2010.02.09. 20:18:21

@Plutoka:
Hát úgy lehet heti pár százalékot csinálni, ha köt pár pozíciót. Természetesen ha nem köt, akkor nincs profit, se veszteség. Demón is működik persze a robot. Ha fel vagy iratkozva a tagságomra, akkor hetente kapod az eredményeimet táblázatba foglalva. Abban is látható, hogy például a múlt héten nulla tranzakció volt. De az összes többi héten termelt. Ilyen előfordulhat bármikor. De inkébb ne kössön semmit, mint hogy veszítsen. Mot néztem vissza, 14 héten keresztül csak egy vesztes hete volt. Ez igen jó eredmény szerintem.

Plutoka 2010.02.09. 20:48:19

Illetve lenne még egy kérdés.. Jó pár napja megy a rendzser. Ha backtest-et futtatok akkor a tegnapi napra is lett volna kotese, de a gyakorlatban meg nem kotott semmit. Valamit nem jol allitottam be?? Vagy futtatniu kellene meg valamit??

Miskolci 2010.02.10. 07:17:14

@Plutoka:
A back test igazából csak erősen tájékoztató jellegű dolog. Úgy hallottam, hogy például a test futtatása időpontjában aktuális spread-el számol, ami sok esetben nappal sokkal alacsonyabb, mint este. És egy magasabb spread miatt lehet, hogy élőben nem nyitott pozit. De ez csak egy lehetőség.
süti beállítások módosítása